۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۴۸

سردار رزمجو عنوان کرد:

فیلم مستند نبردهای دریایی در خلیج فارس ساخته می‌شود

فیلم مستند نبردهای دریایی در خلیج فارس ساخته می‌شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: فیلم مستند نبردهای دریایی در خلیج فارس ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری منظم و بابرنامه اردوهای راهیان نور دریایی در استان بوشهر، اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان بوشهر، ایام نوروز بهترین زمان برای برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی است.

وی با اشاره به برگزاری این اردوها از 25 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین امسال در جزیره خارگ، اضافه کرد: هر چند پس از ایام نوروز، هوای استان بوشهر برای برگزاری این اردوها مناسب نیست ولی ما این آمادگی را داریم که کاروان‌های راهیان نور را به این مناطق اعزام کنیم.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه با اشاره به اعزام 23 شناور برای اعزام کاروان‌ها به جزیره خارگ و20 شناور برای گشت‌های دریایی در ایام نوروز، افزود: در این ایام ترابری دریایی چهار هزار و 100 نفر را انجام دادیم که دوهزار و 400 نفر به مناطق عملیاتی جزیره خارک اعزام شدند و مابقی در گشت‌های دریایی حضور داشتند.

تلاش‌ برای استقرار قرارگاه راهیان نور دریایی در بوشهر

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای استقرار قرارگاه راهیان نور دریایی در بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: فعال کردن قرارگاه راهیان نور دریایی در بوشهر، برگزاری جلسات مختلف با مسئولان استان بوشهر و جزیره خارک برای هماهنگی‌های بیشتر و فراخوان راویان و پیشکسوتان جبهه و جنگ برای حضور در اردوی راهیان نور دریایی از جمله این اقدامات بوده است.

سردار رزمجو با اشاره به اعزام کاروان‌های راهیان نور دریای از استان‌های قم، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان غربی، یزد، اصفهان، کرمان و بوشهر به جزیره خارک، ادامه داد: در همین ارتباط دو فروند شناور ترابری و دو فروند شناور سبک هم برای اسکورت کاروان‌‌های در نظر گرفتیم که به خارک اعزام شدند.

وی به برنامه‌های زائران اردوهای راهیان نور دریایی در جزیره خارگ اشاره کرد و گفت: ادای احترام به شهدای گمنام، بازدید از کشتی سوخته، امامزاده میر محمد، نمایشگاه، اسکله تی و آذرپاد و تاسیسات صنعت نفت از جمله برنامه‌های این اردوها بوده است.

سردار رزمجو، ترویج فرهنگ عزت آفرینی دوران دفاع مقدس و با هدف آشنا کردن اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و تبیین حماسه آفرینی‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان در دریا و نبردهای دریایی را از جمله اهداف مهم این اردوها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امسال سومین دوره اردوهای راهیان نور دریای در استان بوشهر برگزار شده است، افزود: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، کیفیت و اثربخشی این اردوها همواره افزایش داشته است.

ساخت فیلم مستند نبردهای دریایی در خلیج فارس توسط گروه فیلمسازی شاهد

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از ساخت فیلم مستند نبردهای دریایی در خلیج فارس خبر داد و خاطرنشان ساخت: مرکز فیلم‌سازی شاهد کار ساخت این فیلم مستند را بر عهده خواهد داشت که محور این مستند نیز نبرد مستقیم رزمندگان بوشهر با آمریکایی‌ها است.

وی از عقد قرارداد برای ساخت این فیلم با مرکز فیلمسازی شاهد خبر داد و بیان داشت: مذاکرات ما از شش ماه قبل آغاز شده است و این گروه فیلم‌سازی قول داده که تا پایان سال این کار را به پایان برساند که این اقدام می‌تواند تاثیر به‌سزایی در شناساندن رشادت‌های رزمندگان ایرانی داشته باشد.

سردار رزمجو به نبرد رزمندگان ایرانی در سال 66 اشاره کرد و بیان داشت: شهید مهدوی و یارانش با قایق‌های تندرو در حال گشت‌زنی در اطراف جزیره فارسی بودند که مورد حمله نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و با مقاومتی تحسین برانگیز جوابی قاطع به متجاوزان دادند.

کد خبر 2028274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha